Tesla, de grootste en meest bekende autofabrikant van elektrische auto's heeft een winst gerealiseerd van 95 miljoen euro in het 4e kwartaal van 2019. De omzet kwam op 7.4 miljard uit, de omzet over heel 2019 maar liefst 24.6 miljard.
In het 3e kwartaal van 2019 maakte Tesla ook al winst en dat is de 1e keer dat de fabrikant 2 kwartalen op rij winst boekt. Daarentegen maakt het bedrijf over heel 2019 nog een behoorlijk verlies van ruim 860 miljoen euro. Een jaar eerder in 2018 kwam het verlies zelfs uit op 1 miljard euro. Tesla heeft aangegeven in 2020 500 duizend auto's te willen verkopen, ruim 120 duizend auto's meer dan in 2019.
Dit artikel is gepubliceerd op 4 februari 2020 om 15:53.
Auto kopen
Ben je van plan om een 'nieuwe' auto aan te schaffen? Voorkom een miskoop en bekijk onze tips voor de aanschaf van een gebruikte auto.
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze site en onze service te optimaliseren.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.