CarNext.com

1.7 (9 reviews)

CarNext.com is volledig eigendom van de leasemaatschappij Leaseplan. CarNext is door Leaseplan in het leven geroepen om ex lease auto’s rechtstreeks aan particulieren te verkopen in plaats van aan handelaren, veilingen of andere constructies. Op deze manier zou het mes aan 2 kanten moeten snijden; een hoger rendement op ex lease auto’s voor Leaseplan en goedkopere auto’s voor de consument, er is immers een schakel verdwenen in het verkoopproces.

Werkwijze

Via CarNext.com kan je als consument online een ex lease auto kopen. Het mooie hier aan is dat alle auto’s afkomstig zijn van de 1e eigenaar (Leaseplan) en volledig dealer onderhouden zijn geweest in het verleden. De auto wordt bij je thuis  afgeleverd na een uitgebreide inspectie en je krijgt minimaal 6 maanden garantie wat kan worden herstelt door een Bosch Car Service die een landelijke dekking hebben. Ook CarNext heeft de service; na 14 dagen proefrijden geen goed gevoel? Dan mag de auto zonder moeilijk doen terug.

*Auto moet voor levering betaald zijn.

CarNext.com uitgelicht

Auto's van 1e eigenaar
Gemak
100% onderhouden auto's
Garantie
Vooraf betalen
Geen proefrit
Bezichtiging online

CarNext.com in het nieuws

Ervaringen CarNext.com

 

Er zijn 9 mede klanten die hun ervaring met CarNext.com hebben gedeeld. Gemiddeld gaven ze 1.7 van de 5 sterren. Hieronder lees je de beoordelingen. Heb jij een ervaring met CarNext.com? Help dan anderen door je ervaring te delen.

 
T
Tugce
19-11-2020

Constant sound

I bought my BMW from CarNext Veghel 3,5 months ago. This was my first experience with CarNext and also my first experience buying a used car, but I trusted the brand. We had a short test drive with lacking conditions on speeding. When we received the car we heard a constant sound unknown where it was coming from. Due to covid I had limited use but always took the car for a spin to keep it well maintained especially for tires pressure. At a certain point I felt that this constant sound should not be a normal sound and took the car to a Bosch Car Service and was told that there were bumps in the tires and the tires needed replacements. Trusting that I was still in the warranty period of 6 months, I requested CarNext to approve this claim. Unfortunately they have stated that this is a user comfort issue and that their standards can tolerate for this issue. This should have been communicated with me before our buy stage. They have the so called 228 checks but as I understand its only to prevent us from dying but not to support us on having a satisfied drive. And as for the 228 check they have, we still had to warn them during the delivery stage that the back seatbelt cover was broken. So if you are a technician who understands every aspect of the car sure go ahead, but if you are only trusting that the brand would support you then I was disappointingly mistaken and do not recommend!

R
R
17-10-2020

Onverschillige behandeling

Letterlijk en figuurlijk afstandelijke behandeling. Hebben deal mbt Superb op 150 euro laten hangen.
Naar Vaartland gegaan . Vroeg me af of zijn chef dit ook had gedaan. Ontvangst was warm bad vergeleken met Carnext Zwolle. Heb veel hogere inruil gehad en daar mooie Passat b8 gekocht. Nooit meer Carnext voor mij.

K
Kim
21-08-2020

Audi A3 gekocht via CarNext: Veel pech en versleten onderdelen ondanks "service"

Ondanks dat ik bij aanschaf nog de grote onderhoudsbeurt van €395,- heb laten uitvoeren kwam ik er na twee weken al achter dat de remschijven en remblokken versleten waren. Ik vraag mij sterk af of er überhaupt onderhoud heeft plaatsgevonden?!? Nu 8 maanden verder heb ik al 3x problemen/lampjes/gebreken/versleten onderdelen gehad. De reactie van CarNext: Tsjah dat is het risico van een tweedehands auto...
Kortom: Mijn volgende auto koop ik niet bij CarNext en ik raad dit bedrijf niet aan!

D
Dihan
17-08-2020

Audi

Auto was op meer dan 200 punten gecheckt zoals zij vertelden. Maar toch veel mankementen. Heel toevallig ben ik achter gekomen dat een Dikke deuk in de radiator van de auto zit. Maar ze hebben niets Hierover verteld. De auto Is na 6maanden rijden kapot. Doorrijden onmogelijk. Ik moet 2500 euro betalen om de auto te laten maken. De auto is in een onredelijke termijn kapot gegaan tov wat ik ervoor heb betaald. Dit valt net buiten de garantie. Op hun advies via mail contact opgenomen om toch dit vergoed te krijgen. Maar helaas geen reactie. Dit is met de rechtsbijstand besproken. Ik heb recht op vergoeding.
Ik vind dat ze mij hebben opgelicht. Ik zal nooit meer een auto bij ze kopen. Ik zou iedereen dit garage afraden. De autos die verkocht worden zijn in zeer slechte staat. De ex lease autos die zij verkopen zijn kapot getrapt of het zijn schade autos lijkt het wel. Ik ben erg ontevreden over zowel de omgang als de auto.

FDH
Folkert De Haan
15-03-2020

Peugeot 308 SW gekocht via Carnext

Peugeot 308 SW gekocht via Carnext, met garantie via Autotrust. Achteraf een auto gekocht met motorproblemen, de cilinderwanden blijken te zijn beschadigd en hierdoor kan de olieschraapveer niet goed olie van de cilinderwand afschrapen, waardoor er overmatig olieverbruik ontstaat. Hier pas achtergekomen na ruim een jaar toen we in een dag meerdere kilometers maakten i.v.m. vakantie. Al wel eerder problemen gehad binnen de garantieperiode. Nadat beide bedrijven een week alle opties hebben bekeken is de oplossing is dat er nu een nieuwe motor in moet. Vanuit Carnext en Autotrust geen oplossing voor het probleem, geen vergoeding, geen fifty fifty deal, helemaal niks. Ze willen alleen kijken voor reparatie of vervanging op eigen kosten. Beiden nemen hierin geen verantwoordelijkheid. Het blijkt dat ik een boodschappenauto voor de korte ritten heb gekocht. Achteraf niet eens meer teruggebeld door Autotrust.... Ik ben hierdoor ook zeer ontevreden over beide bedrijven. Denk goed na als je ex-leaseauto wilt kopen via Carnext...

W
Ward
18-02-2020

Aanbod is super, maar de garantievoorwaarden zijn heel slecht.

Ondanks dat ik bij aanschaf nog de extra beurt van €395,- heb laten uitvoeren gingen er na twee weken al lampjes branden. Uiteraard viel dit in de garantie en kon ik het laten maken. Helaas word je vervolgens wel verplicht om dit bij een carnext service center te laten doen. Oftewel je moet 50 km naar de garage rijden en is er geen vervangend vervoer geregeld, dus mag je ook nog eens 8 uur gaan wachten. Carnext en Bosch car service hebben bij Autotrust afgedwongen dat alle reparaties bij Bosch Car service moeten plaatsvinden. Als consument word je hier dus fijn genaaid.

S
Samed
15-02-2020

Niet eerlijk

Ik heb auto gekocht maar ik ben niet eerlijk behandelt door hun ik.vind het jammer heb ik nu spijt dat ik daar mijn auto's kocht

A
Arie
14-11-2019

Extra kosten door achterstallig onderhoud

Inmiddels heeft mijn partner deze week haar tweede auto gekocht bij Carnext vestiging Moordrecht. Niet online dus. Ik heb er zelf eentje een paar maanden geleden gekocht. Minpuntje bij laatste aankoop: de Opel Astra die het betreft geeft aan een (jaarlijkse) onderhoudsbeurt nodig te hebben. Carnext wil die niet op haar kosten uit (laten) voeren, maar wijst erop dat als we dat dan niet zelf doen, er ook geen garantie van toepassing is. Kortom: je wordt als het ware gedwongen toch die beurt uit te laten voeren -395 euro- hetgeen ik beschouw als verborgen afleveringskosten die eigenlijk niet meer berekend mogen worden.
Voorheen, toen Leaseplan net begon met het rechtstreeks verkopen van hun vrijgekomen auto's, werd dat in zo'n geval nog wel door hen gedaan. Jammer dat ze nu hier op bezuinigen. Verder weet je waar je aan toe bent met een goed gedocumenteerde onderhoudshistorie. En zelf je ogen de kost geven natuurlijk.

D
Dean
12-11-2019

Super concept!

Ik weet zeker dat dit de nieuwe manier is van het kopen van een gebruikte auto. Ik heb mijn Polo gekocht via Carnext, de auto rijdt echt top, ben er super blij mee.